Sidor

onsdag 19 juni 2013

A box to discover

Hemma i mina gömmor hittade jag en ask i svart med skojig form. Vad det blev av den efter att jag gått lös på den vill jag visa idag:

In my stash at home I found a black box with funny shapes. Today I want to share what became of that box:



Steampunk handlar ju mycket om att upptäcka eller de upptäckter som 1800-talets forskare fantiserade om. Därför fick min ask namnet "Discover" och i den kommer jag att förvara uppstämplade samt färglagda motiv från PhunnyFace.

Steampunk is much about discovering or about the discovers that the scientist of  the1800s imagined. Therefor my box is called "Discover" and in it I will store stamped and colored motifs from PhunnyFace.

Detta är andra gången som Heta Toby får agera ikon för steampunk på mina alster. Måste bero på att det "ångar" så om honom. =) Den höga hatten har jag för övrigt klottrat ihop på egen hand.

This is the second time that Hot Toby acting icon for steampunk at my creations. That must depends on the fact that it really steams around him. =) Besides, that top hat I have drawn myself.

Ögat representerar upptäckandet och det har jag också kluddat ihop på egen hand. Ovanpå iris och pupil sitter en cirkelstickers.

The eye represent the discovering and that I have also drawn by myself. On top of the iris and pupil I have attached a circle stickers.


Blommorna är även de hemmagjorda. Detta genom utstansade cirklar som jag sedan klippt i spiraler och rullat samman. Lite Inka Gold fångar upp övriga blå toner på asken.

Even the flowers are homemade. I created them by punched out circles that I cutted into spirals and then rolled togheter. Some Inka Gold on them catches other blue tones on the box.


Tack för titten, ha en riktig toppendag!

Kramar från DT Kristina ScrapSalig

Thanks for visiting, have a really nice day!

Hugs from DT Kristina ScrapSalig






5 kommentarer:

Linnea sa...

Wow så fräck och snygg ask du har skapat! Att ta tillvara på gamla askar och andra föremål är ju toppen när man kan altra dem och göra dem så himla tjusiga! :)

Kristina ScrapSalig sa...

Tackar, vad kul att du gillar den =D Jaa, askar är verkligen skojiga att dekorera och klä, jag har dille på att samla på mig sådant :)

Ha en trevlig dag!

Sinikka sa...

Underbar ask....du har rätt han är kanon läckert :-)

Kristina ScrapSalig sa...

Tack Sinikka! =D Hehehe, ja, så snygg att man nästan glömmer bort att han bara är en stämpelbild :)

Marita Johansson sa...

Görläckert
Du är helt otroligt duktig på att få ihop heeelt fantastiska alster

Kraaaam